søndag den 29. juni 2014

Drømmebarnet begraver man?

En del af processen, er at man skal have bearbejdet chocket over at ens barn er handicappet.
vi har valgt psykolog til hjælp af dette, han fortalte os at det man gør er at man begraver dette drømmebarn man har tænkt på under hele forløbet, eller faktisk havde forestillet sig hele sit liv. 

Jeg har altid vidst at jeg ville være mor, som lille ønskede jeg faktisk at jeg var en dreng. Jeg synes de havde det så meget nemmere, og var hel vild med ''deres'' legetøj og elskede at bygge og havde med værktøj at gøre, Først var mit drømmejob dyrelæge men følte mig ikke motiveret nok til at lave lektier så jeg kunne jo altid blive tømre og overbyg det med sneker. Havde en dukke som var en pige da den havde en tissekone, men jeg ''lavede'' den om til en dreng som hed lille per. Jeg var ret glad for lille per film ;). 

til fastalavn da jeg begyndte selv at vælge var det batmand eller spidermand jeg var, har dog også væres esmaralda men var vidst pga. hun havde mange tricks i ærmet og kunne forsvare sig selv ;).

ved så enlig ikke hvorfor mine drømmebørn var piger, måske fordi det føltes naturligt da jeg var den yngste af 3 piger? 

Gik faktisk, og sagde indtil uge 14 at det var en pige. 
Alle skrønerne tyget på det, men det var en dreng en velskabt en.

Har virkelig tænkt over dette at begrave drømmebarnet hvorfor ikke vare tilfører sit drømmebarn det ekstra kromoson? Hvorfor er det at det ekstra kromoson kan gøre en så ked af det?
er det samfundet som det er bygget op idag?

For når jeg tænker på det er Downs syndrom ikke det værste handicap, det var en fra landsforeningen som sagde det, og kan kun give dem ret.
i filmem ''de kan også godt spille fodbold''
var der en der sagde deres sygeplejerske fortalte at dette barn vil jo aldrig gøre noget ondt for egens vindinge skyld, det jo rigtigt de er så helt igennem kærlige også som voksne.
selvfølge har de da temprament det kan man allerede se på mikkel knapt 3 mdr gammel ;).
men det er skønt og sikke en personlighed han har <3

Selvfølgelig drømmer man ikke om at ens barn har en genfejl,handicap eller andet.
hvorfor ikke bare lave om på drømmen istedet for at begrave den.
For de ting jeg ser mit drømmebarn lave, det kan Mikkel ihvertfald også komme til!
Der er ingen begrænsninger, bare han vil. tag måske lidt længere tid end andre børn men så tag vi den derfra ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar