onsdag den 25. juni 2014

VI ER GRAVIDE!!!


Vores ønske var at starte en familie, vi havde bil og hund. 
Vi manglede bare det, der skulle samle det hele sammen ET BARN. Og der var den i starten af August, fandt vi ud af vi var gravide ca. 4 uger og vi var lykkelige.
Selvfølgelig var vi også bekrymret men mest spændte, jeg ønskede en pige og min mand en dreng.
Jeg begyndte allerede at kigge barnevogn, en emmaljunga Big Star Supreem.
omkring de 8 uger. skal man til lægen, og udfylde denne vandrejournal.
vores daværende læge forklaret, og gjorde meget ud af at forklare ang. Nakkefoldscanningen.
om vi nu ønskede at tage stilling, da man jo kunne finde ud af der om, der var en chance for et barn med Down Syndrom.
Og det ville vi gerne tage stilling til, vi besluttet for at hvis det vidste sig at barnet, fejlet noget ville vi få en abort.
Jeg fik også taget blodprøve til denne scanning, 

NakkeFoldscanning

Tiden gik og jeg var næsten 12 uger henne da vi havde en til Nakkefold scanningen, vi var meget spændte.
Vi skulle se vores ønskebarn for første gang! og han var der meget livlig lille haletusse, der dansede for mor og far. Scanningsdamen målte og tastede det ind i sin PC på et skema.
Jeg kunne se hun så mærkelig ud i ansigtet, og spurgte hvad tallet var.
Hun sagde 2 sek. for tallet er lidt lavt vil gerne kigge igen, blev nervøs men hun måtte gerne kigge.
hun sagde hun havde fundet næsebenet, og tallet blev merkant bedre.
Jeg spurgte hvad det første tal var hun sagde !:203 men at tallet var 1:2033 efter hun fandt næsebenet.
Jeg spurgte om vi skulle være nervøse, men det mente hun bestemt ikke da vi var unge og at selvfølge var der ikke noget galt med vores lille baby, vi stolede på hende hun var jo fagperson.
Scannings billede:

i uge 14 fik jeg foretaget en kønsscanning, vi ventet en velskab lille dreng.
Dette er et 3D billede på privat klinik.


i Uge 20 er der misdannelsesscanning, og vi fik af vide at hjertet var godt stærkt og der var intet at se udover en sund og rask dreng.

3D scanning uge 29. stadig en Sund og Rask dreng.



Ved godt at mange tænker hvorfor bruge dyredomme på disse tilkøb scanninger men det var vores måde at glæde os på. 

Navn?
vi var ret fast besluttet på navnet Lucas og kaldte ham også Lucas i mange uger.
Men så, så jeg unge mødre og syntes at alles drenge der og i den virkelige verden hed Lucas..

Så blev vi enige om William men da han kom ud ligende han en Mikkel ;).


Uge 38+1 kom mikkel til verden, vi var SÅ forelsket og han var den skønneste dreng.
de første par timer kunne vi ikke få armene ned og han er vores et og alt, lige der var der ingen bekrymringer og lykkelig det var vi!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar