torsdag den 10. juli 2014

At glæde sig!

Jeg har idag tænkt meget over tingene, og ved at der nok skal komme udfordringer i takt med Mikkel bliver ældre. Og udvikler sig på hans helt egen måde <3.
Mange grur måske ved disse udfordringer, men jeg er kommet til en helt anden konklution.
Da jeg var ved at uddanne mig til SSH var mit første praktik på en afskærmet enhed.
Med massere af udfordringer.
Og det elskede jeg ikke en dag var ens. 
Jeg tog det som det kom, og snakkede med dem og blev lukket ind i deres verden.
og det var fantastisk, har altid elsket at blive udfordret i takt med man også hygger sig.

Ikke at jeg vil samligne Mikkel med en dement. 
Men udfordringer skræmmer mig overhovedet ikke.
Jeg er bare meget nysgerig, glæder mig til at han kan forstå tegn til tale.
og når jeg ser andre på landsforeningen, viser billede af metoder til at lære dem, Tal og udtalelser.
Glæder jeg mig endnu mere til mikkel begynder at kunne forstå dette.

Jeg tag udfordringen op, der må være en grund til vi fik ham trods af alle de tjeks der har været.
og måske fordi nogen ved at vi bare ville kunne give ham alt i verden.
ved at når den tid kommer kan han fungere godt i samfundet og nok komme til at bo for sig selv.
Mange mødre frygter den dag hvor ungerne flyver fra reden!
Men ikke jeg, jeg stiler efter mikkel kan få den barndom, ungdom og voksent liv han fortjener.

Måske nogle synes jeg er komplet idiot at glæde sig til udfordringerne. 
Men det gør jeg virkelig!
der er nogle andre problematikker ved de udfordringer han kan komme med.
og det gør det spændende.
CItat fra kontaktperson: Du behover ikke vide alt om DS nu, du har fået din helt egen læremester. Han skal nok vise dig hvad Down Syndrm er, man vokser med opgaven.

på bare 3 mdr. synes jeg at jeg er vokser meget med opgaven, folk som er uvidene og kommer med fordomme, Folk der måske bliver sure over jeg retter dem i at DS ikke er en sygdom men et syndrom.

Måske verdens bedste syndrom, jeg er så heldig jeg er venner med en som har en dreng på mikkels alder med DS, og hun er så glad og positiv omkring DS da det er de dejligeste børn. 
Og det er de!
Hendes opslag indlæg, hjælper mig på dage hvor jeg tænker FUCK. 

pga. varmen har mikkel ikke været vild med at træne, der har jeg været nervøs for han glemmer tingene.
Men det kommer nok igen når herren ikke er så bestemt.


Idag.
Har vi været til 3 mdr. vaccine, han tog den i stiv arm! han brokkede sig men det var det.
derefter skulle han tjekkes for grå stær, på næstved sygehus.
Der var ikke grå stær (mor kan ikke få armene ned igen)
Men puuha en omgang, han fik 4 dråber i hvert øje.
så kom øjenlægen med en slags klemme som skulle holde øjne åbne.
han blev så hidsig at vi var 3 om at holde ham, jeg holdte ham i hånderne. 
han er så stærk selv i øjnlågene at klemmen sprang af. det fandt han sig ikke i.

sikke et temprament ;)
han har det ikke for fremmede :D.
bagefter faldt han i søvn.
stakkels dreng!

bivirkningen fra vaccinen, var lidt febar men han puttede fint i sin seng og sover.

han har været så sej idag, og Hvor jeg elsker ham <3.
han er min lille engel.

Tænkte også idag, før jeg blev mor var mit liv så overfladisk..
Nu er jeg mor, og det føles mere end rigtigt.
har aldrig kunne lide et ''job'' så meget som dette.
og Har aldrig været mere forelsket end jeg er nu, har en dejlig mand som har givet mig jordens dejligeste dreng!

Glæder mig allerede til den dag hvor vi skal have flere, jeg har ikke mistet modet.
Og har altid drømt om en stor familie!

Min drøm skal nok gå i opfyldelses.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar